سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک است که حکیم، پیامبر گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
غدیر
 

از:   ::  86/12/26 ::  3:42 عصر

شیعیان عیدتان مبارک

فضیلت نهم ربیع

روز نهم ربیع‌الاولدر نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام فضیلت بسیاری دارد و ایشان این روز را عید می‌دانستند و جشن و سرور برقرار می‌کردند و به شیعیان و موالیلا خود هم دستور می‌فرمودند به اینکه آنها هم عید بدانند و مانند بقیه اعیاد خوشحال و شادمان باشند و حتی آنقدر این عید را بزرگ می‌دانند که یکی از نامهایی که برای این روز نامیده‌اند، «غدیر ثانی» است با توجه به اینکه در روایات، عید غدیر را عید الله الاکبر معرفی کرده‌اند.لذا در مورد نهم ربیع الاول روایتی که علامه بزرگوار مدافع حریم امامت و ولایت و فقیه اهل بیت علیهم‌السلام ملا محمدباقر مجلسی رحمه الله علیهم‌السلام نقل فرموده‌اند ذکر می‌کنیم و آن اینکه:

روایت شده که محمد بن ابی العلاء و یحیی بن محمد جریح بغدادی گفته‌اند که روزی ما منازعه کردیم در باب قتل عمر بن الخطّاب و رفتیم به شهر قم به نزد احمد بن اسحاق قمّی که از خواص امام علی‌النقی و امام حسن عسکری علیهما السلام بود و به خدمت حضرت صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز رسیده بود و چون در را کوبیدیم دختری عراقیه بیرون آمد و احوال احمد را از او پرسیدیم، گفت: او امروز مشغول اعمال عید است و آن روز، نهم ربیع الاول بود. گفتم سبحان الله عیدهای مؤمنان چهار تاست: عید فطر و عید اضحی (قربان) و عید غدیر و روز جمعه است.

دختر گفت: احمد ابن اسحاق از امام علی نقی علیه‌السلام روایت می‌کند که امروز روز عید است و بهترین عیدهاست نزد اهل بیت رسالت علیهم‌السلام و شیعیان ایشان. اجازه بطلب تا به نزد او بیاییم. چون که دختر او را خبر کرد، بیرون آمد به سوی ما در حالیکه لنگی بسته بود و عبایی بر خود پیچیده بود و بوی مشک از او ساطع بود. گفتم این چه حال است که در تو مشاهده می‌کنیم؟

گفت: الان از غسل عید فارغ شدم. گفتیم: مگر امروز عید است؟ گفت: بلی. و ما را به خانه خود آورد و بر روی کرسی نشانید و گفت روزی با جمعی از برادران خود به نزد مولای خود امام هادی علیه‌السلام رفتیم و در سُرّ من رأی «سامرّاء» در مثل این روز «نهم ربیع» که شما به نزد من آمده‌اید، چون اجازه گرفتیم و به خدمت آن حضرت رسیدیم، دیدیم که آن حضرت مجلس خود را آراسته و مجمره در پیش خود گذاشته است و به دست مبارک خود عود در ان مجمره می‌اندازد و مجلس خود را مزین گردانیده است و بر غلامان و خدمتگزاران خود جامه‌های فاخر پوشانیده. گفتیم:

یابن رسول الله پدارن و مادران ما فدای تو باد آیا برای اهل بیت علیهم‌السلام امروز فرحی (شادمانی) تازه رخ داده است؟ حضرت فرمودند: کدام روز حرمتش از این روز نزد اهل بیت عظیم‌تر است؟ به درستی که خبر داد مرا پدرم، که حذیفه ابن یمان در روز نهم ربیع‌الاول پیش جدّم حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله رفت. حذیفه گفت:

دیدم حضرت امیرالمؤمنین و حضرت امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام را که با حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله غذا میل می‌فرمودند و آن حضرت به روی ایشان تبسم می‌نمود و به امام حسن و امام حسین علیهما الاسلام می‌فرمود: بخورید، گوارا باد از برای شما برکت و سعادت این روز، به درستی که این (روز) روزی است که حق‌تعالی هلاک می‌کند در این روز دشمن خود را و مستجاب می‌گرداند در این روز دعای مادر شما را، بخورید که این روز روزی است که حق‌تعالی در این روز، قبول می‌کند اعمال محبّان و شیعیان شما را، بخورید که این روز ظاهر می‌شود صدق گفته‌ی خدا که می‌فرماید:

«فَتِلکَ بُیُوتُهم خاوِیَةٌ بِما ظَلَمُوا: یعنی این است که خانه‌های ایشان که خالی گردیده به سبب ستم‌های ایشان، بخورید که این روز روزی است که در این روز هلاک می‌شود فرعونِ اهل بیت علیهم‌السلام من و ستم کننده‌ی بر ایشان و غصب کننده‌ی حقّ ایشان، بخورید که این روز، روزی است حق تعالی عمل‌های دشمنان شما را باطل و بیهوده می‌گرداند.

حذیفه گفت که من گفتم: یا رسول الله صلی الله علیه و آله آیا در میان امت تو کسی خواهد بود که هتک این حرمتها نماید، حضرت فرمودند:

«ای حذیفه! بتی از منافقان بر ایشان سرکرده خواهد شد و دعوی ریاست در میان ایشان خواهد کرد و مردم را به سوی خود دعوت خواهد کرد و تازیانه ظلم و ستم را بر دوش خود خواهد کشید و مردم را از راه خدا منع خواهد کرد و کتاب خدا را تحریف خواهد نمود و سنّت مرا تغییر خواهد داد و میراث فرزند مرا متصرف خواهد شد و خود را پیشوای مردم خواهد خواند و زیادتی بر  وصیّ من علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام خواهد کرد و مالهای خدا را به ناحق بر خود حلال خواهد کرد و در غیر طاعت خدا صرف خواهد مرد و مرا و برادر من و وزیر من علی علیه‌السلام را به دروغ‌گویی نسبت خواهد داد و دختر مرا از حق خود محروم خواهد کرد. پس دختر من او را نفرین خواهد کرد و حق‌تعالی نفرین او را در این روز مستجاب خواهد نمود.»

 حذیفه گفت: یا رسول الله ! چرا دعا نمی‌کنید که حق‌تعالی او را در حیات تو هلاک گرداند؟ حضرت فرمودند:

«ای حذیفه دوست نمی‌دارم که جرأت کنم بر قضای خدا و از او طلب کنم امری را که در علم او گذشته است و لیکن از حق‌تعالی سؤال کردم که فضیلت دهد آن روزی را که در آن روز او به جهنم می‌رود، از سایر روزها تا آنکه احترام آن روز سنّتی گردد در میان شیعیان و دوستان اهل بیت من. پس حق‌تعالی وحی کرد به سوی من که ای محمد! در علم سابق من گذشته است که دریابد تو را و اهل بیت تو را محنت‌های دنیا و بلاها و ستم‌های منافقان و غصب‌کنندگان از بندگان من. آن منافقانی که تو خیرخواهی آنان کردی و به تو خیانت کردند و تو به ایشان راستی کردی و ایشان با تو مکر کردند و تو با ایشان صاف بودی و ایشان دشمنی تو را به دل گرفتند و تو ایشان را خشنود گردانیدی و ایشان تو را تکذیب کردند و تو ایشان را برگزیدی و ایشان تو را در بلیه گذاشتند و سوگند یاد می‌کنم به حول و قوه پادشاهی خود که البته بگشایم به روح کسی که غصب کند حق علی علیه‌السلام را که وصی وست بعد از تو هزار در از پست‌ترین طبقه‌های جهنم که آن را فیلوق گویند و او را و اصحاب او را در قعر جهنم جای دهیم که شیطان از مرتبه‌ی خود بر او مشرف شود و او را لعنت کند و آن منافقان را در قیامت عبرتی گردانم برای فرعونها که در زمان پیغمبران دیگر بودند و برای سایر دشمنان دین و ایشان و دوستان ایشان را به سوی جهنم برم با دیده‌های کبود و رو‌های ترش با نهایت مذلت و خواری و پشیمانی و ایشان را از ابدالاباد در عذاب خود بدارم. ای محمد، علی به منزلت تو نمی‌رسد مگر به آنچه می‌رسد به او از او بلاها توسط فرعون او و غصب کننده‌ی حق او که جرأت می‌کند بر من و کلام مرا بدل می‌کند و شرک به من می‌آورد و مردم را منع می‌کند از راه رضای من و گوساله از برای امت تو بر پا می‌کند که آن ابوبکر است و کافر می‌شود به من در عرش و عظمت و جلال من، به درستی که امر کرده‌ام ملائکه‌ی هفت آسمان خود را که برای شیعیان و محبان دین شما عید بگرداند آن روزی را که آن ملعون کشته می‌شود و امر کرده‌ام ایشان را که کرسی کرامت مرا نصب کنند در برابر بیت‌المعمور و ثنا کنند بر من و طلب آمرزش نمایند برای شیعیان و محبّان شما از فرزندان آدم و امر کرده‌ام ملائکه نویسندگان اعمال را که از این روز تا سه روز قلم از مردم برداشته و ننویسند گناهان ایشان را برای کرامت تو و وصی تو، ای محمد این روز را عید گردانیدم برای تو و اهل بیت تو و برای هر که تابع ایشان است از مؤمنان و شیعیان ایشان و سوگند یاد می‌کنم بر خود به عزت و جلال خود و علو و منزلت و مکان خود که عطا کنم را که عید کند این روز را از برای من ثواب آنها که به دور عرش احاطه کرده‌اند و قبول کنم شفاعت او را و زیاد کنم مال او را اگر گشادگی دهد بر خود و عیال خود در این روز، و هر سال در این روز صد هزار هزار (میلیون) از موالیت و شیعیان شما از آنش جهنم آزاد گردانم و اعمال ایشان را قبول کنم و گناهان ایشان را بیامرزم.

حذیفه گفت: پس رسول خدا صلی الله علیه و آله  برخاست . به خانه‌ی ام سلمه رفتند و من برگشتم در حالیکه به کفر عمر یقین کرده بودم. تا آن که بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله دیدم که چه فتنه‌ها برانگیخت ... پس حق‌تعالی دعای برگزیده‌ی خود و دختر پیغمبر صلی الله علیه و آله خود را در حق آن منافق مستجاب گردانید و قتل او را بر دست کشنده‌ی او رحمة الله علیهم‌السلام جاری ساخت.


نظرات شما()


از:   ::  86/12/17 ::  8:53 عصر

 


نظرات شما()


از:   ::  86/12/5 ::  6:35 عصر

بسم ربّ الحسین

قطرات سرشک ِ زیبا تر از دُر که بر گونه های شیعیان و محبین ائمه جاری می گردد آثار
دلبستگی به آن بزرگواران و سوز در مصائب آنان و همدردی با اهل بیت است.
این حقیقت قابل انکار نیست که اشک در مصائب اهل بیت-علیهم السلام- بالاخص حضرت سید
الشهداء اساس بقاء تشیع است و اشک و ندبه بر آن حضرات به هیچ وجه قابل قیاس با دیگر
اشکها نیست.
گریه بر امام حسین-علیه السلام-  فواید و آثاری در دنیا و آخرت در جسم و روح و زندگی
دلباختگان آن حضرت دارد که کمتر به آن توجه میشود. از سوی دیگر گریه و گریاندن و
شرکت در مجالس آن بزرگواران از اهم وظایف شیعیان است.
اینک از چند نگاه به استقبال اشک حسینی میرویم:
 1
گریه بر امام حسین –علیه السلام- موجب خشنودی خداوند و رضایت اوست.
 2
گریه بر امام حسین- علیه السلام – صله بر رسول خدا و ائمه است و اسباب شادی قلوب
 
مبارک آنان می شود.
 3
گریه بر امام حسین –علیه السلام- اطاعت امر معصوم است چه اینکه ائمه گریه بر آن
 
حضرت را بسیار دوست دارند شیعیان را تشویق بر آن نموده اند.
 4
گریه بر آن حضرت از مصادیق بارز کمک به مظلوم است که در روایات سفارش بسیاری
  
به آن شده است.
 5
گریه بر امام از مصادیق حدیث " یحزنون لحزننا " است که شیعیان ما در ناراحتی و اندوه
  
ما اهل بیت ناراحت و اندوهناک می شوند.
 6
گریه بر آن حضرت باعث رفع قساوت قلب می شود.
 7
گریه بر ایشان انسان را به رحمت خداوند امیدوار می کند.
 8
گریه بر مصائب آن حضرت در واقع گریه در مصیبت همه اهل بیت است.
 9
گریه بر امام حسین –علیه السلام- موجب آمرزش گناهان است.
 10
-گریه بر امام حسین –علیه السلام- حق اهل بیت را ادا نمودن است.
 11
اشک بر آن حضرت ممیز بین ایمان و کفر است.
 12
گریه کردن بر آن حضرت نوعی یاری کردن ایشان در روز عاشوراست.
 13
گریه بر امام حسین –علیه السلام – علامت ایمان است. امام صادق –علیه السلام –می
   
فرمایند:حسین –علیه السلام- سبب اشک هر مومن است.
 14
گریه بر آن حضرت ادای حق رسالت است با اظهار محبتی که به ساحت قدس آن جناب است.


نظرات شما()


از:   ::  86/11/13 ::  10:3 عصر

1- چهارشنبه؛ سوم اسفند 84، بیست و سوم محرم 1427.
بامداد است؛ هنگام اذان صبح. همه جا تاریک است. انگار تمام تاریکى تاریخ یکجا جمع شده، انگار شب نمى‏خواهد چنبره‏اش را از روى زمین جمع کند. ولوله‏اى شهر را فرا گرفته، عجیب وضعیتى است.
مى‏گویند عده‏اى با لباس نیروهاى امنیتى عراق، وارد صحن حرم عسگریین علیهماالسلام شده‏اند و پس از بستن دست و پاى خدام و نگهبانان حرم که اتفاقا آن شب برخلاف رویه معمول، تعدادشان خیلى کم بوده، دو بمب قوى را یکى در سرداب و دیگرى را زیرگنبد در کنار ضریح مطهر قرار داده‏اند و به سرعت آنجا را ترک کرده‏اند و بعد ...
قسمت‏هاى زیادى از گنبد طلاپوش سامرا از بین رفت، یکى از گلدسته‏ها فرو ریخت، سرداب ویران شد و قلب‏هاى بسیارى شکست. آن شب سامرا عزادار شد. نجف و کاظمین و کربلا و بقیع عزادار شدند، شیعه عزادار شد. آن شب بشریت براى همیشه تاریخ عزادار شد.
2- بررسى چرایى و علل وقوع این حادثه دردآلود و تلخ، جدای از واقعیت حزن‏انگیز آن، امرى لازم و ضرورى به نظر مى‏رسد.
این اهانت به حرم ائمه معصومین تقریبا در طول تاریخ بی‌همتاست و جز اهانت و‌ها‌بیان سلفى و حکام بنى‌العباس به مرقد حضرت امام حسین در کربلا، نظیرى براى آن نمى‏توان یافت.
این انفجار در شرایطى به وقوع پیوست که جهان اسلام را موجى از هم بستگى و اتحاد در مقابل اهانت رسانه‏هاى غربى به ساحت پیامبر اکرم فراگرفته بود. حرکت یکپارچه مسلمانان در محکومیت کاریکاتورهاى موهن، در این مقیاس و با این وسعت، حرکت بى سابقه در طول تاریخ است. حرکتى که نوید روزهاى سربلندى و عزت مسلمین را در سال‏هاى آتى مى‏دهد.
شاه بیت این حرکت‏هاى وسیع و گسترده در میان مسلمانان از آمریکا و اروپا و خاورمیانه گرفته تا آفریقا و جنوب شرق آسیا، چیزى جز اتحاد مسلمین در قالب فرقه‏هاى مختلف نبود. غرب ابتدا با تکرار اهانت روزنامه‏هاى دانمارکى در رسانه‏هاى مختلف اروپایى و آمریکایى و حتى بعضى رسانه‏هاى وابسته کشورهاى اسلامى، در پى آن بود تا از یک طرف از تنها ماندن دانمارک در مقابل جبهه متحد مسلمین و احتمالا ضربه خوردن این کشور در این مواجه جلوگیرى کند و ثانیا با تکرار این عمل ناشایست آن را به امرى عادى تبدیل کرده و قبح آن را بشکند و کم کم آن را در ذهن مسلمین به فراموشى بسپارد. ولى با تکرار این عمل خشم فروخورده مسلمانان بیشتر شد و نتیجه عکس عاید آنان گشت.
3- چرا عراق؟ چرا سامرا؟
کشور عراق به خاطر موقعیت خاصى که در میان کشورهاى اسلامى دارد، از قدیم الایام محل کشمکش و نزاع بوده است. سابقه طولانى تاریخى در کنار ساختار متنوع جمعیتى از شیعه و سنى تا یهودى و مسیحى و زرتشتى و همچنین اقوام مختلف کرد و عرب و ترکمن از یک سو و همسایگى این کشور با کشورهایى که سیستم‏هاى فرهنگى و حکومتى متفاوت و گاه متضاد دارند از ترکیه و سوریه گرفته تا جمهورى اسلامى و عربستان سعودى همه و همه باعث شده تا این کشور از تنوع دیدگاه‏ها و فرق سیاسى، مذهبى و فرهنگى برخوردار باشد، تنوعى که در بیشتر اوقات عامل تضاد و تخاصم نیز بوده است.
در این بین شهر سامرا نیز موقعیتى خاص دارد. این شهر در منطقه‏اى سنى نشین واقع شده و حتى تولیت حرم مطهر حضرت امام‌ها‌دى علیه‌السلام و حضرت امام حسن عسگرى علیه‌السلام در سال‌های گذشته فردى از اهل سنت بوده است. اما بدلیل وجود این حرم مطهر، شیعیان نیز در این شهر چه به عنوان زائر و چه به عنوان مجاور، حضور پررنگی دارند. همچنین شهر سامرا در مناسبت‏هاى مختلف این شهر پذیراى دسته‏هاى مختلف عزادار از مناطق مختلف عراق است. اما به دلیل وجود اختلاف و در پاره‏اى موارد تضاد بین عقاید شیعه و اهل سنت، گاه درگیرى‌ها‌یى بین آنها صورت مى‏گیرد. با این سابقه ذهنى، سامرا، محل مناسبى براى ایجاد یک درگیرى فرقه‏اى محسوب مى‏شود.
تامین امنیت شهر سامرا، برعهده نیروهاى ایتالیایى است و یکى از معدود شهرهایى است که به علت موقعیت خاص آن، نیروهاى پلیس عراق نقش زیادی در اداره و حفظ امنیت آن ندارد. سامرا به دلیل موقعیت جغرافیایى مناسب و وجود پل در ورودی شهر از امکان ویژه‌ای  برای کنترل ورود و خروج افراد برخوردار است. نکته جالب در مورد سامرا این است که مسئولین امنیتى تعدادى از شهرهاى عراق از جمله سامرا و کاظمین به تازگى تغییر کرده‏اند و افراد جدیدى با نظر نیروهاى اشغالگر بر سر کار آمده‏اند.
4- بعد از برگزارى انتخابات پارلمانى عراق و پیروزى فهرست عراق یکپارچه، جداى از بسیارى از مسایل سیاسى و امنیتى، اشغالگران فهمیدند که احتمالا با بر سر کار آمدن این خط فکرى باید غزل خداحافظى را در عراق سر دهند، اما همانطور  که «جک ستراو» وزیر امور خارخه بریتانیا در ابتداى ورود اشغالگران به عراق گفت، آنان به عراق آمده‏اند تا بمانند.
نظریه پایان تاریخ و توسعه‏طلبى لیبرالیستى، به عنوان مبانی حمله به عراق هیچگاه این اجازه را به اشغالگران نمى‏دهد که به این راحتى‏ها عراق را ترک کنند. علاوه بر این با پیروزى جنبش حماس در فلسطین و مقاومت حزب الله در برابر فشارهاى بین‌المللى و همچنین وجود جمهورى اسلامى ایران به عنوان قلب تپنده جهان اسلام در همسایگى عراق، لزوم حضور طولانى مدت نیروهاى نظامى ایالات متحده در این منطقه، از سوى کارشناسان مسایل نظامى و استراتژیک ایالات متحده، به حاکمان کاخ سفید گوشزد شده است.
آمریکا براى این که بتواند اولا اتحاد و یکپارچگى مسلمین را که بر اثر قضیه کاریکاتورهاى موهن به وجود آمده بود از بین ببرد و آنان را مشغول به جنگ فرقه‏اى نماید و ثانیا حضور طولانى مدت خود را به بهانه حفظ نظم و امنیت در عراق توجیه نماید، نیاز به چنین حادثه‏اى داشت.
5- جداى از دخالت یا عدم دخالت نیروهاى اشغالگر و حضور مستقیم آنان در کارگردانى در این حادثه، عملکرد بنگاه‏هاى خبرپراکنى غربى بسیار مبهم و سوال برانگیز است. خبرگزارى‏های غربی با ارسال اخبار جهت‌دار سعى در القاى این امر داشتند که این انفجار نتیجه درگیرى فرقه‏اى شیعیان و اهل سنت است. شبکه‏هاى تلویزیونى غربى با ارسال اخبار مختلف و در پاره‏اى موارد کذب سعى در تحریک شیعیان براى حمله به مساجد اهل سنت را داشتند. بسیارى از این خبرگزارى‏ها در ساعات نخستین وقوع حادثه با انتخاب تیترهایى مثل «جنگ فرقه‏اى در عراق» و یا «جنگ شیعه و سنى» و تیترهاى مشابه بر روی خروجى تلکس‌ها‌ی خود سعى در القائات خاص به مخاطبان داشتند.
کشف تعدادى جسد در شهرهاى مختلف عراق از جمله بغداد و بصره و متعاقب آن انتساب این جنایت به شیعیان در کنار پوشش خبرى گسترده شبکه‏هاى غربى از این واقعه، و پخش مکرر صحنه‏هاى دردآورى از بناى نیمه ویران حرمین سامرا در کنار تظاهرات مردم خشمگین سامرا، که گاه در دست بعضى از آنان اسلحه هم مشاهده مى‏شد، بیشتر به خاطر این است که احساسات پاک شیعیان و برادران اهل سنت تهییج شده و با تحریک آنان مقدمات یک جنگ فرقه‏اى در عراق و متعاقب آن در کل سرزمین‏هاى اسلامى ایجاد شود.
6- در وراى تمام مسایل مطرح شده این نکته قابل تامل است که چرا این انفجار و حمله در این زمان خاص یعنى چهارشنبه صبح انجام شده است. طبق روایات، حضرت حجت (عج) چهارشنبه صبح به بارگاه مقدس پدر و جدشان تشریف مى‏برند و در سرداب معروف که محل غیبت ایشان نیز مى‏باشد به نماز مى‏ایستند. همزمانى این دو واقعه جاى تامل دارد.
هنگامى که یک فرهنگ در تقابل با دیگری به نقطه تضاد مى‏رسد، اگر نتواند در بحث‏هاى معرفتى و ایدئولوژیکى نظرى بر او فائق آید، نمادهاى فرهنگی مقابل را هدف قرار مى‏دهد. مهدویت و جامعه مهدوى یکى از ویژگى‏هاى اساسى تفکر شیعه است. مکان‏هایى چون مسجد سهله در کوفه و یا سرداب سامرا، هر کدام نمادى از این ویژگى تفکر شیعى به حساب مى‏آیند.
اندیشه مادى غرب، در تقابل با مکتب اسلام شیعى به بن بست رسیده است و به همین دلیل درصدد حمله به نمادهاى این تفکر برآمده است. حمله وحشیانه به مسجد سهله و کشتار وحشتناک شیعیان به بهانه حضور نیروهاى جیش‌المهدى در آن مکان را همه به یاد داریم. حمله‌ای که هدف اصلی آن مسجد سهله بود نه چیز دیگر. اخبار جسته و گریخته‌ای که در ابتدای ورود اشغالگران از شکنجه علما و روحانیون شیعه برای گرفتن اطلاعات در مورد مکان زندگی حضرت حجت (عج) و خصوصیات ایشان توسط نیروهای اشغالگر و سرویس‌ها‌ی امنیتی و اطلاعاتی آنان از یادمان نرفته است. به نظر مى‏رسد حمله ددمنشانه اخیر نیز، نماد مهدویت در تفکر شیعى را هدف گرفته است، و در پى آن بوده تا با تخریب مرقد مطهر حضرت امام‌ها‌دى علیه‏السلام و امام عسگرى علیه‏السلام و همچنین سرداب سامرا، این اندیشه را با چالش مواجه کند، اما غافل از این که مشیت خدا بر این قرار گرفته است که آینده زمین به دستان مهدى موعود سپرده شود و هیچ مشیتى بالاتر از مشیت الهى نیست

 

1. تخریب بارگاه عسکریین(ع) در شهر غریب سامرا،2.  دردی جانکاهی بر دل شیعیان و آزادگان جهان نهاد که داغ آن تا قیام قائم آل محمد(عج) همیشه تازه است ولی اینگونه رفتارها و برخوردها نه تنها از شأن و عظمت و جایگاه مردان الهی نکاسته و نمی.کاهد بلکه موجب توجه بیشتر مردم به امامان ما بویژه به آخرین حلقة سلسلة امامت یعنی وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد شد.
یٌریدُونَ لِیُطفؤوا نُورَ الله بِاَفْواهِهِم وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْکَرِه الْکَافِرُون.
آری، تخریب بارگاه والدین گرامی امام زمان(عج)، جد، مادربزرگ و عمه جان آن حضرت در شهری که زادگاه اوست، ضرورت طرح مباحث مهدویت و انتظار را بیش از پیش آشکار ساخته تا دنیا با عظمت این مفاهیم و آن وجود مقدس که دشمنان به خیال خام خود به دنبال کمرنگ نمودنش هستند، آشنا شود. باشد که برق شمشیرش لجنزارهای فتنه را بخشکاند و آفتاب عدل و قسط را بر زمین بگستراند.


نظرات شما()


از:   ::  86/11/11 ::  9:10 عصر

چه دردناک هست وقتی به محرم فکر کنیم و مظلومیت حسین ع و نواده پاکش
محرم عاشورا دارد و 23 آن  تخریب حرم مطهر فرزندش.

23 محرم سالگرد تخریب خانه ی تنها ترین منجی عالم امکان حضرت ولی عصر -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء -را به آن حضرت و تمامی دوستاران قیامش تسلیت میگوییم.

یادمان باشد ما مانند یزید و یزیدیان طول تاریخ اسلام نباشیم . یزید و یزدیان در طول تاریخ از هیچ ستمی به اهل بیت روگردان نبودند
 کربلا نشانه گذشته آن و سامرا نشانه حال.
بهتر است برای یاری آن حضرت و دفاع از مظلومیت ایشان هم اکنون به پا خیزیم


نظرات شما()

<      1   2   3   4      >

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه |شناسنامه|ایمیل
 
 
 
 
 
 
درباره خودم
غدیر
مدیر وبلاگ : [26]
نویسندگان وبلاگ :
ghader (@)[0]


لوگوی خودم
غدیر
آوای آشنا
حضور و غیاب
یــــاهـو
آرشیو
آرشیوها
اشتراک
 
طراح قالب